Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Všetko začína cca o 7:00 hod a teda kontrolou e-mailu a informačného systému, odpisovaniu klientom, záujemcom, ale i príprava na ďalší deň. Následne z kancelárie obvolám a telefonicky vybavujem potrebné záležitosti. V ranných hodinách obehám potrebné úrady, alebo vybavím náber nových nehnuteľností. Počas dňa riešim všetko ako treba, ale deň si plánujem vopred a teda v prípade potreby a uvoľnenia termínu tento využijem na ďalšiu prípravu. Žiaden deň nie je rovnaký a teda prebieha rôzne, prispôsobuje sa potrebám klientov a často podlieha úradným hodinám.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklérka pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Voľný čas mám hlavne keď klient odriekne stretnutie, alebo ak vznikne medzi obhliadkami či stretnutiami väčší časový priestor. Medzi obhliadkami musím myslieť vždy na dostatok času na obhliadku nehnuteľnosti, či získanie informácii od klientov.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
Keď to spriemerujem je to 6-7 nových výhradných nehnuteľností za mesiac, ktoré treba overiť, nafotiť, podpísať, naceniť, zainzerovať a samozrejme aj sprístupniť za účelom obhliadok. Je to čas, ktorý si dané nehnuteľnosti vyžadujú, aby sa mohli ponúknuť na predaj, prípadne prenájom.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Fotografovanie, kontrola a ohodnotenie nehnuteľnosti, komunikácia s klientom, úradmi, bankami. Vedieť riešiť konfliktné situácie veľakrát aj s nadhľadom.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Úspešný maklér je maklér, ktorý už nevolá predávajúcim, ale predávajúci vyhľadávajú jeho služby a teda volajú oni jemu. Klienti najčastejšie vyhľadávajú makléra, ktorý má dobré recenzie, ohlasy a odporúčajú ich, lebo mali dobrú osobnú skúsenosť.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitnej maklérky potešiť?
Klienti, ktorí si dajú vysvetliť potrebné kroky a spolupracujú sú úplne naj... nehľadajú ako je všetko zlé, ale spolupracujú. Väčšina klientov mi tak dôveruje, že mi dajú kľúč od nehnuteľnosti a teda ja ich opätovne zapojím do celého procesu až pri podpisu kúpnych, prípadne aj záložných zmlúv, pokiaľ to samozrejme stav nehnuteľnosti dovoľuje.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Prvý bol prenájom bytu a to bolo fajn, s mojim nadriadeným sme to spolu zvládli. Môj prvý predaj bol rodinný dom a zdalo sa mi to veľmi ťažké a komplikované, ale bolo to nakoniec celkom fajn, riešil sa tam aj hypotekárny úver a vyplatenie úveru predávajúceho, dnes je to samozrejme pre mňa jednoduchá rutina. S klientom sa dodnes zdravíme a sme v kontakte.
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako realitná maklérka zažila počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Pán mi zavolal na prenájom jedného jednoizbového bytu v Handlovej, dodnes si pamätám- bolo to za 200€ mesačne. Pán rozhodnutý že si ten byt kúpi, že on nechce ísť do prenájmu, on si ho chce za 200€ kúpiť - bol to dlhý telefonát, no niektoré veci nevysvetlíš...
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predávala už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Maklér ma byť človek empatický a vedieť pomôcť s vybavovaním potrebných náležitostí pri predaji, kúpe i prenájme. Musí komunikovať a starať sa o nehnuteľnosť tak, aby bola pripravená k prevodu a robiť všetko pre to, aby klient nemusel riešiť veci spojené s predajom a mohol nerušene pracovať vo svojej profesii. Je potrebné aby sledoval vývoj cien nehnuteľností a komunikoval s klientom, úverovou bankou a úradmi.
Ja som veľmi rada, že mám viacnásobných klientov, ktorí sa vracajú, prípadne na odporúčanie, čo naozaj veľmi poteší. Predávala som už jednu nehnuteľnosť dokonca 4x, lebo kupujúci opäť vyhľadali mňa, keď chceli získanú nehnuteľnosť predať a presťahovať sa do väčšej.
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Prajem krásny deň ;)