Obchodná spoločnosť HALO reality s. r. o., so sídlom T. Vansovej 509/15, 971 01 Prievidza, IČO: 46 565 701, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka číslo: 25924/R (ďalej aj ako „realitná kancelária“), v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj v súlade s ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, vydáva tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“):
Spoločnosť HALO reality s. r. o. podniká v oblasti obchodu a služieb, a to na celom území Slovenskej republiky, kde svojim klientom za odmenu poskytuje kompletný servis súvisiaci s poskytovaním realitných služieb, ktorý spočíva najmä v sprostredkovateľskej činnosti pre svojich klientov, ktorí prejavia záujem o sprostredkovanie kúpy, predaja alebo prenájmu nehnuteľností na základe sprostredkovateľskej zmluvy (ďalej len „služby“).
Na účely Reklamačného poriadku sa klientom rozumie fyzická osoba v právnom postavení spotrebiteľa. Spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“).
Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na jej právnu formu, ktorú uzatvára spoločnosť HALO reality s. r. o. so Spotrebiteľom.
Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti realitnej kancelárie HALO reality s. r. o. a Spotrebiteľa v súvislosti s reklamáciami služieb, poskytovaných spoločnosťou HALO reality s. r. o. ako realitnou kanceláriou, vrátane podmienok a spôsobu reklamácií služieb.
Ak Spotrebiteľ na základe vlastného úsudku vyhodnotí služby poskytované realitnou kanceláriou HALO reality s. r. o. pre neho ako nevyhovujúce, resp. bude mať k prevedeniu poskytnutia jednotlivých služieb výhrady, je oprávnený uplatniť si tieto výhrady (ďalej len „reklamácia služby“) písomnou formou; písomná forma je zachovaná, aj v prípade, ak je reklamácia služby uskutočnená elektronicky.
Kontaktné údaje pre účely reklamácie služby
Podania reklamácie služby písomnou formou sú:
Adresa: HALO reality s. r. o., so sídlom T. Vansovej 509/15, 971 01 Prievidza
Telefonický kontakt: +421 918 966 487
E-mailová adresa: reality@haloreality.sk
Pri reklamácii služby Spotrebiteľ uvedie najmä (a) svoje meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého pobytu, korešpondenčnú adresu (ak nie je zhodná s adresou trvalého pobytu), (b) predmet reklamácie služby, t. j. opis služby (predaj, kúpa, prenájom) a ID nehnuteľnosti a (c) čoho sa Spotrebiteľ domáha. Reklamácia služby môže obsahovať aj kontaktné údaje Spotrebiteľa (telefónne číslo, e-mailová adresa).
K reklamácii služby dochádza v deň jej doručenia realitnej kancelárii HALO reality s. r. o.
Ak reklamácia služby neobsahuje všetky údaje, potrebné jej pre riadne vybavenie, realitná kancelária HALO reality s. r. o. vyzve Spotrebiteľa na jej doplnenie a/alebo doručenie. Súčasne Spotrebiteľa poučí, že ak Spotrebiteľ v lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako sedem dní, nedoplní chýbajúce údaje, potrebné na riadne vybavenie reklamácie služby, reklamácia služby bude považovaná za neoprávnenú.
Ak reklamácia služby bola podaná neoprávnenou osobou, oneskorene alebo vo veci prebieha alebo bolo právoplatne ukončené súdne či iné konanie, je realitná kancelária HALO reality s. r. o. oprávnená reklamáciu služby odmietnuť, o čom Spotrebiteľa písomne upovedomí.
Vybavenie reklamácie
HALO reality s. r. o. vybavuje reklamáciu služby ihneď ako to bude možné, najneskôr však do 14 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia. Odpoveď Spotrebiteľovi bude v písomnej forme doručená na adresu Spotrebiteľa, ktorú Spotrebiteľ uvedie v reklamácii služby.
V prípade uznania reklamácie služby zo strany realitnej kancelárie HALO reality s. r. o. ako poskytovateľa reklamovanej služby bude Spotrebiteľ o tejto skutočnosti písomne informovaný a zistený nežiaduci stav bude realitnou kanceláriou HALO reality s. r. o. v čo najkratšom možnom čase odstránený na jej náklady ako poskytovateľa reklamovanej služby. V opačnom prípade (neuznanie reklamácie služby) bude realitnou kanceláriou HALO reality s. r. o. Spotrebiteľovi doručené písomne vyrozumenie s uvedeným dôvodom/dôvodmi zamietnutia reklamácie služby.
Osobné údaje poskytnuté Spotrebiteľom na účely riadneho vybavenia reklamácie služby podliehajú ochrane a spracúvaniu osobných údajov v súlade s platnou právnou úpravou.
V prípade uzavretia sprostredkovateľskej zmluvy k predaju, prenájmu alebo kúpe nehnuteľnosti uzavretej mimo prevádzkových priestorov realitnej kancelárie HALO Reality s. r. o. ako sprostredkovateľa alebo uzavretej na diaľku je Spotrebiteľ, v zmysle ustanovenia § 19 ods. 1 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa jej uzavretia.
V prípade, že realitná kancelária HALO reality s. r. o. na žiadosť Spotrebiteľa o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovie zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovie v lehote 30 dní odo dňa jej odoslania Spotrebiteľom, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“); možnosť obrátiť sa na príslušný súd týmto nie je dotknutá.
Alternatívne riešenie sporov
Spotrebiteľ má možnosť alternatívneho riešenia sporov súvisiacich s poskytovanými službami realitnej kancelárie HALO reality s. r. o. prostredníctvom subjektov, ktoré sú na túto činnosť oprávnené, a to podľa svojho uváženia. Návrh podáva vždy Spotrebiteľ. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, P.O.Box 29, 827 99 Bratislava) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Alternatívne riešenie sporov je bezplatné, avšak oprávnená osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporu stanoviť, že je oprávnená požadovať od Spotrebiteľa zaplatenie poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu.
Týmto Reklamačným poriadkom nie sú dotknuté práva Spotrebiteľa, ktoré mu vyplývajú zo zákona č. 335/2014 Z. z. o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (Zákon o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní“).
Vzťahy medzi Spotrebiteľom a realitnou kanceláriou HALO reality s. r. o., ktoré nie sú upravené týmto Reklamačným poriadkom sa riadia uzavretou sprostredkovateľskou zmluvou k predaju, prenájmu alebo kúpe nehnuteľnosti uzavretej mimo prevádzkových priestorov realitnej kancelárie HALO Reality s. r. o. ako sprostredkovateľa alebo uzavretej na diaľku, Všeobecnými podmienkami a všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Realitná kancelária HALO reality s. r. o. je oprávnená zmeniť tento Reklamačný poriadok, a to v nadväznosti na zmenu všeobecne záväzných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky. Zmena Reklamačného poriadku bude uskutočnená zverejnením zmeneného reklamačného poriadku s určením jeho účinnosti, a to najneskôr v deň, kedy má nadobudnúť účinnosť.
Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01.07.2024. Reklamačný poriadok je zverejnený na webovom sídle spoločnosti HALO reality s. r. o. (www.haloreality.sk) a je k dispozícií na pobočke HALO reality Prievidza, na adrese: Gustáva Švéniho 37, 971 01 Prievidza.
V Bratislave, dňa 30.06.2024
Cenník poskytovaných jednotlivých služieb si môžete pozrieť tu. Tento cenník je platný v prípade, že s klientom nebola dohodnutá provízia dopredu a zahŕňa sadzby za jednotlivé služby.
Formulár na stiahnutie: reklamačný formulár (.docx, 34kB)