Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Ahoj, rada priblížim bežným ľuďom moju pracovnú náplň realitného makléra. Možno to niekoho aj zaujme, kto sníva o tejto práci alebo uvažuje sa pohnúť týmto realitným smerom. V realitnom svete sa pohybujem už desať rokov a s istotou môžem povedať, že každý deň je iný. Každý deň je zaujímavý, nikdy neviem, kto sa na mňa obráti emailom alebo telefonicky a bude potrebovať moju pomoc s predajom alebo prenájmom svojej nehnuteľnosti. Táto práca je dynamická a maklér musí byť veľmi flexibilný. Mnohokrát mám síce naplánovaný pracovný deň, ale klienti mi ho dokážu aj celý preorganizovať. Snažím sa maximálne vyhovieť ich termínom a požiadavkám. Moja práca zahŕňa rôzne pracovné stretnutia, obhliadky, prípravu ponúk a administratívu.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklérka pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Moja práca spočíva v každodennom pracovnom nasadení. Od pondelka, až do nedele. Je to tak, pokiaľ ma klient požiada, že vie riešiť nehnuteľnosti iba vo voľný deň ako je nedeľa, snažím sa zladiť túto jeho požiadavku aj s mojím súkromím a nájdeme aj takýto termín. No to zas neznamená, že aj keď pracujem, v ktorýkoľvek deň v týždni, že čas na voľno a svoju rodinu si nenájdem. Práveže viem si urobiť voľno v ktorýkoľvek bežný deň, keď potrebujem pre seba a moju rodinu. Je to o správnom načasovaní a hlavne organizovaní povinností.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
Do mojich pracovných povinností patria nielen obhliadky nehnuteľností, ale aj ako hovoríš, pridávanie nových ponúk. Je to u mňa dosť nepravidelné, každý mesiac je iný. No dá sa povedať, že priemerne tri ponuky mesačne.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Realitný maklér by mal vedieť hlavne zvládať komunikačné schopnosti s rôznymi typmi klientmi. Ovládať psychologické postupy a vedieť sa vcítiť do situácie klienta. Nacítiť jeho potreby a očakávania s predajom alebo kúpou. Samozrejme sú podstatné odborné znalosti a techniky predaja, znalosť administratívy a iné.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Považujem sa za úspešnú maklérku, nakoľko sa pohybujem na trhu tých desať rokov a táto práca mi prináša pravidelný príjem a zároveň aj slobodu. Mám rada túto prácu, vyznám sa v lokalite, zaujímam sa o trh a nehnuteľnosti ma fascinujú celé roky. Spokojní klienti sa ku mne vracajú a to preto, že vždy sa snažím pre klienta urobiť maximum, k jeho spokojnosti. Profesionalita a serióznosť, maximálna ústretovosť ku klientom nás isto odlišuje od konkurencie na trhu.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitnej maklérky potešiť?
Za celé roky som sa stretla so stovkami klientov. Zvyčajne to boli veľmi príjemní, rozhladení, šikovní, moderní ľudia s túžbou niečo budovať, tvoriť a s podnikateľským duchom. Častokrát boli pre mňa inšpiráciou a som rada, že som mohla, vďaka tejto práci poznať mnoho takých ľudí. Vždy ma potešila od klientov spätná väzba v podobe príjemnej recenzie.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Myslím si, že moje prvotiny boli také menšie ako nájom a spolupráca s iným maklérom. Rozbehli sa mi predaje, až po pár mesiacoch a to potom už nabralo tempo na obrátkach, niekoľko zrealizovaných predajov do mesiaca.
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako realitná maklérka zažila počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Tých príhod by sa teda isto našlo mnoho, no nerada by som ich zverejnila, nechám si ich pre seba.:) Rada spomínam však na klienta, ktorého som oslovila telefonicky v prvých rokoch mojej práce. Klient nemal dobrú skúsenosť s realitnými spoločnosťami a tak jeho reakcia bola strohá, že nechce počuť o realitke! Po niekoľkých rozhovoroch sme sa dohodli na spolupráci. Predala som mu niekoľko nehnuteľností, spriatelili sme sa a po rokoch si spoločne úsmevne pripomenieme, že ako dobre, že som s ním mala trpezlivosť, presvedčila som ho o mojej spolahlivosti a mohol spoznať aj to, že nieje maklér ako maklér.:)
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predávala už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Maklér musí pracovať zodpovedne, svedomito a robiť pre klienta maximum. Na dobrého makléra sa klient môže spoľahnúť a vie, že maklér dovedie celý proces predaja do úspešného konca. Spokojní klienti sa opakovane na nás obrátia a nejednému som predávala aj viacej nehnuteľností.
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Aj ja ďakujem, že vďaka tomuto rozhovoru som si mohla zaspomínať na pekné roky na realitnom trhu a priblížiť čitateľovi našu prácu. Každá práca by ťa mala baviť, len vtedy ju vieš odviesť správne.