Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Ahoj, bežný pracovný deň makléra je asi odlišný od práce v iných profesiách. Väčšinou mám už deň, alebo týždeň naplánovaný dopredu. Deň začínam vybavovaním mailov a telefonátov, podľa toho ako mám dohodnuté stretnutia s klientmi som v teréne. Veľa telefonujem, stretávam sa ľuďmi, riešim obchody, vybavujem potrebné veci, aby boli klienti spokojní. Pripravujem marketingové materiály na propagáciu nehnuteľností (fotografie, opisy nehnuteľností, reklamy na sociálnych sieťach).
Tým, že naša práca je flexibilná a nie je časovo ohraničená, sú dni, kedy mám volnejšie, ale niekedy treba poriadne zamakať aj cez víkendy a sviatky.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklérka pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Vyťaženosť makléra je rôzna. Závisí od rozbehnutých obchodov, kde sa viac stretávam s klientmi ohľadom zmlúv, stretnutí v banke, vybavenie katastra a podobne. Najčastejšie pracujem v doobeda - bežná administratíva a poobede, keď klienti skončia v práca riešime nábery, fotenie a marketing. Obhliadky nehnuteľnosti sú rôzne, snažím sa prispôsobiť časovo klientom.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
Aktuálne naberám nehnuteľnosti len s výhradným zastúpením a zväčša sú štyri až päť do mesiaca. Sú mesiace, kedy naberiem viac ponúk a naopak niekedy sa nedarí, všetko záleží aj od realitného trhu a od dopytu a ponuky.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Určite sú to bežné PC znalosti, techniky telefonovania, úprava nehnuteľnosti pred fotením, gramatiku a v neposlednom rade slušné správanie a vystupovanie pred klientmi. Všetko ostatné sa dá veľmi rýchlo v HALO reality naučiť na našich školeniach.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Odlišnosť - byť iný. Prezentácia nehnuteľnosti - pekné fotky, 3D prezentácie nehnuteľnosti, video obhliadky nehnuteľnosti a v neposlednom rade dobré hodnotenia a recenzie od našich klientov.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitnej maklérky potešiť?
Neviem jednoznačne povedať akých klientov mám najradšej. Každý je iný, ale mám rada klientov, s ktorými sme na rovnakej vlnovej dĺžke. Keď si osobnostne sadneme. Ale vždy je najdôležitejšie dosiahnuť k spokojnosti náš spoločný cieľ - predať, prenajať a úspešne ukončiť obchod.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Júúúj, veľmi dobre si pamätám na môj prvý obchod. Bol to predaj dvojizbového bytu v neďalekej dedinke. Predávajúci bol mladý muž, čo prvý krát niečo predával, a plne sa na mňa vo všetkom spoliehal. Ja som mala všetko nachystané a pripravené k obchodu, každé jedno slovo som si sto krát prečítala, aby sa nič nepokazilo a som rada, že všetko dobre dopadlo. Po prvom obchode zo mňa odpadla aj počiatočná tréma a strach a zostal pocit dobre urobenej práce.
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako realitná maklérka zažila počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Vtipné príhody sa stávajú chvalabohu aj v našej profesii a som za ne vďačná, aspoň trošku spríjemnia celý priebeh obchodu, alebo obhliadky. Stalo sa mi, že som predávala byt na sídlisku a mala som dohodnutých na obhliadku klientov.
Myslela som si, že sú to traja ľudia z jednej rodiny, každý sa mi do telefónu predstavil rovnakým priezviskom a bola som trošku nesvoja, prečo volajú všetci, keď chcú prísť na obhliadku spolu, ale nakoniec to boli traja menovci a boli z toho tri obhliadky a pekné rodinné stretnutie, keďže sa nevideli niekoľko rokov.
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predávala už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Na prvú otázku odpoviem, aby sa stal maklér úspešným musí vedieť, čo robí, ako sa to robí a robiť to 100%, keďže predávame nehnuteľnosti, kde sú v hre veľké peniaze a osudy ľudí a ich bývanie. Byť nápomocný, vedieť riešiť aj problémové situácie a mať ľudský prístup. A na druhú otázku - áno mám viacero klientov, kde som predávala ich nehnuteľnosti a mám aj viac nehnuteľností ktoré som predávala viackrát - zatiaľ mám rekord 3x predaný jeden dom :-)
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Aj ja ďakujem za rozhovor a dobre kladené otázky, pri ktorých som si znovu uvedomila, prečo som začala robiť túto prácu.