Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Ahoj, bežným by som nenazvala ani jeden deň, pretože môže byť veľmi alebo menej dynamický a líši sa hlavne od toho aké aktivity zahŕňa. Väčšinou v predchádzajúci deň sa pripravím na ten ďalší, naplánujem trasy, pripravím potrebné dokumenty na stretnutia a stane sa, že ho ráno musím celý upgradovať. Pokiaľ nemám hneď ráno stretnutie, väčšinou si skontrolujem správy, aktuálne ponuky, prezriem aktuálne inzeráty, kontaktujem klientov. Potom realizujem stretnutia s majiteľmi nehnuteľností a prehliadky, analyzujem trh, pripravím cenové ponuky. Poobede alebo na večer sa venujem administratíve, spracujem fotografie, vypracujem popisy nehnuteľností a všetko potrebné pre zverejnenie novej ponuky na webovej stránke.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklérka pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Dni mám najčastejšie flexibilné, môžu zahŕňať aj večerné alebo víkendové stretnutia a obhliadky, pretože väčšinu stretnutí realizujú klienti mimo svojho pracovného času. Musím byť pripravená prispôsobiť svoj rozvrh podľa potrieb klientov. Sú dni volnejšie, vtedy sa venujem vzdelávaniu, novým trendom a podrobnejšiemu prieskumu trhu. Po náročných dňoch sa snažím naplánovať aspoň jeden deň voľna, kedy som najradšej v prírode.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
V priemere naberiem 3-5 ponúk, stane sa, že len jednu dve. Podľa možností si vyberám medzi nehnuteľnosťami. To znamená, že keď ma osloví klient, aby som mu pomohla s predajom a cena je adekvátna, zaradím do ponuky jeho nehnuteľnosť. Pokiaľ pomer medzi stavom nehnuteľnosti a predstavou o cene je nereálny, nenaberiem.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Práca realitného makléra je rôznorodá. Zahŕňa kombináciu marketingu, predaja, zákazníckeho servisu,administratívy, schopnosť efektívne plánovať a prispôsobovať sa rôznym situáciám. Neustále sa vzdelávať, zúčastňovať sa na seminároch a školeniach na zlepšenie zručností a znalostí o aktuálnej situácie na trhu s nehnuteľnosťami. Medzi najdôležitejšie poznatky patria komunikačné a vyjednávacie zručnosti. Viesť diskusie s klientmi o ich potrebách a požiadavkách, vyjednávať o cene, podmienkach spolupráce a predaja.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Myslím si, že základom dlhodobého úspešného podnikania v realitách je dôvera. Etika a čestnosť umožňujú budovať a udržiavať dlhodobé vzťahy s klientmi. Ochota ísť nad rámec očakávaní, flexibilné riešenie problémov a individuálny prístup, aby bola zabezpečená spokojnosť klientov. Využívanie moderných nástrojov a technológií na propagáciu nehnuteľností, vrátane sociálnych médií, profesionálnych fotografií, virtuálnych prehliadok a efektívny marketing, toto všetko umožňuje efektívne konkurovať na náročnom trhu s nehnuteľnosťami.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitnej maklérky potešiť?
Nerozdeľujem klientov do skupiniek. Ku všetkým pristupujem rovnako s úctou, vážim si ich názory a rozhodnutie, snažím sa nájsť pre nich správne riešenie. Najväčšou radosťou je pre mňa ich radosť a spokojnosť.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Áno, pamätám. Bolo to veľmi vzrušujúce, ale podpora mojej manažérky bola výnimočná, za čo som jej dodnes vďačná. Rada sa na všetko vopred pripravujem a tu som poznala len teóriu a tak som začala naberať reálne skúsenosti :) .
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako realitná maklérka zažila počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Mám, ale radšej ich nezdieľam.
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predávala už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Ako som už spomínala: dôvera, čestnosť, ochota investovať čas a úsilie, aby som dosiahla ciele a pomohla svojim klientom úspešne realizovať ich predstavy. Mám klientov, ktorým som sprostredkovala predaj viacerých nehnuteľností a aj takých, ktorí ma odporučili svojim známym.
Jednoznačne najväčším ocenením mojej práce je, keď ma klienti odporúčajú ďalej.
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Aj ja ďakujem za príležitosť prezentovať svoj názor.