Ahoj, na začiatok nám priblíž, ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň. Pretože veľa ľudí si myslí, že je to o telefonovaní, kopírovaní súkromnej inzercie a obhliadkach. Ako to je u teba?
Môj pracovný deň je veľmi rôznorodý, ale v princípe moja pracovná doba je od 8.00 hod až koľkokrát do večera.
Deň zvyčajne začína kontrolou e-mailov, odpovedaním na otázky od klientov a koordináciou schôdzok. Veľká časť pracovného dňa sa trávi telefonovaním, či už s klientmi, kupcami, predávajúcimi alebo inými maklérmi, aby sa koordinovali detaily predajov alebo prenájmov. Musím sa postarať o aktualizovaním inzerátov, spravovaním sociálnych sietí alebo webových stránok, aby pritiahli záujem o konkrétne nehnuteľnosti. Všetko sa rieši za pochodu a súbežne s agendou sa musím venovať aj prebiehajúcim obchodom, ako je príprava zmlúv, revízia právnych dokumentov a spolupráca s právnikmi alebo hypotekárnymi špecialistami. V poobedných hodinách väčšinou prebiehajú obhliadky. Koľkokrát skončím až večer 19.hod.
Koľko času tráviš náberom nových nehnuteľností z celkového tvojho času? A koľko stráviš náberom jedného bežného bytu?
Keď si niekto myslí, že stačí nafotiť byt a on sa hneď predá, tak sa musím pousmiať. Kým dám do ponuky jeden byt, trvá to niekedy aj týždeň. A prečo? Najprv si musím nehnuteľnosť pozrieť, aby som si urobila obraz o jeho stave, veľkosti, vybavení, lokalite a ďalších dôležitých aspektoch. Táto obhliadka je kľúčová na správne určenie ceny a prípravu marketingu. Následne posúdim, či je byt v predajnom stave a odporučím prípadne drobné úpravy alebo homestaging (prípravu interiéru na predaj) z dôvodu zvýšenia atraktivity. Následne po analýze trhu stanovím predajnú cenu. Zabezpečím profesionálne fotografie a videá, pripravím popis nehnuteľnosti, ktorý zahŕňa všetky relevantné informácie (rozloha, počet izieb, vybavenie, blízkosť služieb, školy, doprava atď.). Pokiaľ to nehnuteľnosť umožňuje, spravím virtuálnu 3D prehliadku, ktorá umožní záujemcom vidieť byt online v reálnom stave. Niekedy je možné dať byt do ponuky za dva dni, ale pokiaľ chcem profesionálnu prezentáciu trvá to väčšinou dlhšie.
Aké vlastnosti musí mať podľa teba realitný maklér, aby bol úspešnejší než jeho konkurencia?
Aby bol realitný maklér úspešnejší ako konkurencia, musí mať kombináciu osobnostných vlastností, odborných zručností a profesionálneho prístupu. Určite by to mali byť - komunikatívnosť a empatia, vynikajúce vyjednávacie schopnosti, dobrá orientácia na trhu a analytické myslenie, organizačné schopnosti a časový manažment, čestnosť, transparentnosť, spoľahlivosť a zodpovednosť.
Stretli sme sa s veľa maklérmi, ktorí hovoria, že majú najväčšiu radosť, keď vidia spokojných klientov. Je to klišé alebo je to tak aj u teba? Zažila si už takéto situácie, ktoré ťa naozaj veľmi potešili?
Vôbec to nie je klišé. Pokiaľ by som svojou prácou nevidela spokojných klientov, tak by som to nerobila.
Máš aj nejaký dojímavý príbeh, s ktorým by si sa s nami podelil?
Za pätnásť rokov mojej práce som s mojimi klientmi zažila už kadečo. Boli to milé stretnutia, ale takisto niekedy veľmi smutné príbehy rodín. Všetko ma to nejakým spôsobom posúvalo ďalej. Ostalo to vo mne a pre mňa a tam to aj ostane.
Čo by si odkázala ľuďom, ktorí rozmýšľajú o práci realitného makléra?
Na pohovory mi chodí veľa záujemcov na pozíciu realitný maklér. Nie každý však uspeje. To najdôležitejšie je rozhodnutie záujemcu o túto prácu a či urobí všetko preto, aby sa stal úspešným realitným maklérom. Je to veľmi zodpovedná robota, však predávame nehnuteľnosti ľuďom, ktorí koľkokrát svoj majetok získali za niekoľko generácií. Každý záujemca o túto pozíciu nech si zváži najskôr sám, či nato má.
Máš aj vlastnú realitnú Facebook stránku, prípadne Instragram, kde je možné ťa sledovať?
Samozdrejme že mám a budem rada, keď ma budete sledovať https://www.facebook.com/hanadubovskahaloreality
Ďakujeme za tvoj čas, prajeme veľa úspechov a spokojných klientov.
Ďakujem