Ahoj, aký je tvoj bežný pracovný deň a denný rozvrh práce?
Môj pracovný deň je veľmi variabilný a závisí od jeho aktuálnych klientov, trhu a špecializácií. Bežný deň zahŕňa aktívne administratívnej práce, stretnutia a hľadanie možností bežného. Príklad bežného dňa u mňa: doobedie - príprava a plán celého dňa, kontrola emailovej komunikácie, analýza trhu a kontrola cien mojich ponúk, stretnutia s klientmi, prvé obhliadky, administratíva, popoludnie - prehliadky nehnuteľností pre potenciálnych klientov, vrátane prezentácie výhod ponuky a riešenia otázok, telefonické alebo osobné rozhovory s klientmi, hypotekárnymi špecialistami, stavebnými odborníkmi a ďalšími zainteresovanými stranami, aktívne hľadanie nových možností na predaj a prenájom, večer - veľa klientov má čas na obhliadky až po svojej pracovnej dobe, zaznamenanie priebehu stretnutia a plánovanie nasledujúceho dňa.
A tvoja vyťaženosť? Kedy najčastejšie ako maklérka pracuješ (v akých časoch) a kedy naopak mávaš voľnejšie?
Každý deň je pre mňa iný. Musím byť pripravená neočakávané situácie, ako je rýchla zmena ceny, problém so zmluvami alebo nová ponuka. Keďže klienti majú často čas cez víkendy, musím organizovať obhliadky práve vtedy. Som v plnom nasadení počas celého roku, ale vždy si nájdem čas na seba a moju rodinu. Vždy sa to dá zariadiť.
Koľko naberieš priemerne mesačne nových realitných ponúk do svojho portfólia?
Mesačne priemerne získam do svojho portfólia 5-8 ponúk.
Čo musí podľa teba bežne ovládať realitný maklér pri tejto práci?
Realitný maklér musí byť podľa mňa všestranný odborník, ktorý zvládne široké spektrum úloh. Je toho naozaj veľa, čo ma napadá - odborné znalosti (kataster nehnuteľností, vlastnícke práva, právne náležitosti), komunikačné a predajné schopnosti (vyjednávanie, empatia), technické zručnosti (profesionálna prezentácia, fotenie a príprava videí, formovanie textov a práca za počítačom), osobné vlastnosti (organizácia, flexibilita, odolnosť voči stresu, právne a administratívne procesy, príprava zmlúv, kataster a úradné dokumenty, ovládanie postupov, daňové aspekty), spolupráca s právnikmi, notármi, hypotekárnymi špecialistami a neustále vzdelávanie.
Dnes je konkurencia veľká aj čo sa týka realitných kancelárii a maklérov. Čo podľa teba odlišuje práve tých úspešných maklérov od jeho konkurencie?
Úspešný maklér má vždy na prvom mieste klienta a nepozerá len len krátkodobý zisk. Neustále sleduje trh, trendy a legislatívne zmeny. Má vždy aktuálne informácie. Pozná detaily o lokalite, kde pôsobí, vrátane škôl, dopravy či budúcej infraštruktúry. Vytvára presné cenové analýzy, čím pomáha klientom dosiahnuť reálnu predajnú cenu. Investuje do profesionálneho marketingu: kvalitné fotografie, videá, 3D prehliadky, pôdorysy a silná online prítomnosť. Využívané moderné technológie (napr. drony, vizualizácie) na zvýšenie atraktivity ponúk.
Vie, ako zaujať cieľovú skupinu prostredníctvom sociálnych sietí a realitných portálov. Má silné meno na trhu, ktoré je synonymom kvality a profesionality.
Akých klientov máš najradšej a čo ťa vie najviac pri svojej práci realitnej maklérky potešiť?
Vždy som najspokojnejšie, keď ma klienti poprosia aby som im pomohla s predajom svojej nehnuteľnosti. V tom momente viem, že sa na mňa spoliehajú a veria mi. S takými klientmi je radosť pracovať, pretože môj názor je pre nich dôležitý a počúvajú ma a nechajú si poradiť.
Pamätáš si ešte na tvoj prvý realitný obchod? Aká to bolo nehnuteľnosť a ako prebiehal?
Môj prvý realitný obchod bol predaj trojizbového bytu v Harmanci v starej bytovke. Napodiv obchod prebehol veľmi rýchlo.
Máš nejakú vtipnú príhodu, ktorú si ako realitná maklérka zažila počas svojej kariéry v realitách? Ak máš viac, kľudne spomeň aj ďalšie :-)
Bohužiaľ, vtipnú historku nemám, skôr ma napadajú problematické obchody.
Čo podľa teba musí maklér robiť, aby sa stal úspešný a klienti sa vracali alebo ho odporúčali ďalej? Máš aj ty takýchto klientov - na odporúčanie, prípadne si predávala už aj viacero nehnuteľností jednému klientovi?
Pracovať tak, ako keby predával svoju nehnuteľnosť. Zodpovedne, neklamať, nezatajovať. Musím povedať, že veľa klientov sa mi ozýva na odporúčanie, a to je výsledok mojej práce.
Ďakujeme za rozhovor, nebudeme ťa už zdržovať.
Ďakujem.