Predstavte si spoločnosť, ktorá vyrobí nejaký výrobok, napríklad nové auto a chce ho uviesť na trh a začať ho predávať. Vedenie spoločnosti sa ale rozhodne, že si auto bude predávať same, bez dostatočnej reklamnej kampane a spoliehať sa iba na to, že si ich záujemcovia o kúpu nového auta nájdu sami a to im k predaju novej značky úplne stačí . To, aby auto predali stačí predsa, že si ho klienti nájdu u nich v predajni alebo na ich webových stránkach spoločnosti. Čo by sa ale v skutočnosti stalo, ako by takéto auto dokázalo konkurovať predajom iných automobiliek, ktoré investovali do marketingu a reklamy dostatočný objem financií. No, asi za nejaký čas by takáto automobilka pre nedostatočný obrat skrachovala, nakoľko by musela ísť s cenou auta tak dole, že by sa to firme jednoducho neplatilo.
Každá spoločnosť, ktorá uvádza na trh nový výrobok určený spotrebiteľovi, prirodzene zahrnie do ceny výrobku aj finančné zdroje vynaložené na marketing spojený s reklamou, určenou k lepšiemu predaju daného výrobku. Čím je objem financií určených do reklamy vyšší, tým aj predaj výrobku bude vyšší.
Aj vy si myslíte, že predaj práve vašej nehnuteľnosti nepotrebuje poriadnu reklamu? Rozhodli ste sa predávať nehnuteľnosť sami? Vaša chyba, pretože sa nikdy nedozviete, že ste ju mohli predať drahšie. A to len preto, že ste podcenili silu realitnej kancelárie, ktorá sa vám mohla o marketing a celý predaj Vašej nehnuteľnosti riadne postarať, pretože je motivovaná, aby vašu nehnuteľnosť predala čo najvyššie a prirodzene na nej tiež zarobila. Dobrá realitná kancelária je tu pre klienta nie len preto, aby zabezpečila právny servis, ale hlavne aby vám našla záujemcu, ktorý je ochotný dať za vašu nehnuteľnosť najvyššiu cenu. A to sa jej podarí iba vtedy, ak vás presvedčí, že dokáže zabezpečiť jej dostatočnú reklamu a následne s vami spísať exkluzívnu zmluvu k jej predaju a tak si získať vašu dôveru, samozrejme prostredníctvom jej dobrého makléra.
Ak sa predsa len nakoniec rozhodnete využiť služby realitnej kancelárie, odporúčam vám dobre si preveriť na koľkých realitných portáloch bude vaša nehnuteľnosť prostredníctvom realitnej kancelárie prezentovaná. Dobrá realitná kancelária dokáže zaplatiť inzerciu vašej nehnuteľnosti na minimálne 100 a viac realitných portáloch, ktoré patria rôznym inzertným spoločnostiam. Nie je žiadnym tajomstvom, že na našom realitnom trhu nájdete väčšinu realitných kancelárií, ktoré ledva zvládnu zaplatiť inzerciu na 10 webových realitných portáloch. Väčšinou sa jedná o malé rodinné spoločnosti, ktoré jednoducho na inzerciu nemajú a obhajujú sa ich väčším serióznym prístupom ku klientom a podobnými neprofesionálnymi tvrdeniami. Jediné čo dokážu využiť, je ľahostajnosť predávajúcich, získať si dostatok informácií o danej realitnej spoločnosti. Serióznosť realitky nie je zaručená, že daná realitka je členom NARKS alebo nejakej inej realitnej únie. U nás neexistuje žiadna únia realitných kancelárií, v ktorej by všetci podnikatelia s realitami boli povinne združení. V podstate to nemá ani zmysel, nakoľko je zo zákona umožnené, aby si predávajúci a kupujúci uzatvorili kúpnu zmluvu na predaj nehnuteľnosti aj sami, bez pričinenia realitnej kancelárie alebo notára. Pred uzatvorením exkluzívnej zmluvy na predaj vašej nehnuteľnosti, sa pýtajte na marketing realitnej kancelárie, pretože stále platí, že čím bude vaša nehnuteľnosť viac na očiach záujemcom o kúpu, tým ju dokážete drahšie predať.