1. Príliš vysoko nastavená predajná cena
Je prirodzené, že každý predávajúci chce svoju nehnuteľnosť predať za čo najvyššiu cenu, preto si treba dať pozor a nastaviť cenu podobnú konkurenčným nehnuteľnostiam, ktoré sa v danej lokalite momentálne nachádzajú. Pokiaľ ale cenu prestrelíte, potenciálnych kupujúcich odradíte a budete mať minimum obhliadok a môže sa stať, že aj žiadnu. A ak sa predaj neuskutoční v krátkom čase, predávajúci nechajú nehnuteľnosť v predaji polroka alebo nebodaj rok a viac. Tento spôsob je najhoršou voľbou pre predaj a takto kupujúci strácajú záujem o danú nehnuteľnosť, lebo majú pocit, že niečo nie je v poriadku.
2. Narastajúci nezáujem o vašu nehnuteľnosť
Poznáte, aká je najväčšia výhoda pri predaji vašej nehnuteľnosti?
Nehnuteľnosť má vždy najvyššiu hodnotu vtedy, keď sa po prvý krát objaví v inzercii na realitných portáloch. Príliš veľa predávajúcich ale premrhá túto šancu prvoplánovo zvolenou cenou. Je potrebné si uvedomiť, že takáto situácia nastáva len raz a nebude sa už opakovať. Zvyčajne po prvých dvoch týždňoch sa ukáže, ako správne, či nesprávne bola určená cena a to zistíte podľa záujmu o vašu nehnuteľnosť. Koľko telefonátov a obhliadok ste už mali. Musíte pochopiť, že čím dlhšie sa snažíte predať vašu nehnuteľnosť, tak tým viac stráca na hodnote a Vy prichádzate o vaše peniaze a čas. Je všeobecne známe, že záujemcovia nechcú opozerané a dlho predávané nehnuteľnosti, preto si dávajte pozor ako nastavíte cenu aby ste nehnuteľnosť v konečnom dôsledku nepredali pod cenu.
3. Viac maklérov = veľká šanca na predaj ?
Toto naozaj nikdy nerobte! Odborníci sa zhodujú, že čím viac maklérov predáva tú istú nehnuteľnosť, tak tým je nižšia predajná cena. Prečo je to tak? Jedna a tá istá nehnuteľnosť je na realitných serveroch prezentovaná viac krát, ale s rozdielnym popisom, rozdielnymi fotkami a odlišnou cenou. Takéto nehnuteľnosti pôsobia nezaujímavo.
Skúste sa teraz zamyslieť... koľko budú takí makléri investovať času, koľko budú investovať do kvalitnej propagácie a inzercie, koľko budú vkladať úsilia do predaja keď vedia, že to hocikedy môže predať iný maklér alebo vy sám ako majiteľ?
Viete si predstaviť, že ste na ich mieste? Na koľko percent by ste pracovali, keby ste vedeli, že na konci každého mesiaca môže dostať výplatu niekto iný a nie vy?
Ak zverejníte ponuku len na tie najväčšie realitné servery, tak vašu nehnuteľnosť uvidí naozaj každý, kto má záujem o kúpu. A teraz podstata: či je tam váš inzerát zverejnený jeden krát, alebo päť či desať krát. Konkrétny klient to dobre vidí, len s tým rozdielom, že je ponúkaný za rozdielne ceny a tak to u neho vzbudzuje pocit, že niečo nie je v poriadku a radšej sa poobzerá po inej nehnuteľnosti.
Preto Vám odporúčam vybrať si jedného, ale seriózneho, šikovného a skúseného realitného makléra, ktorý Vám pomôže s predajom vašej nehnuteľnosti na profesionálnej úrovni.
Verím, že Vám tento článok pomohol pri rozhodovaní ako čo najlepšie predať svoju nehnuteľnosť.
Ak máte nejaké otázky, neváhajte ma kontaktovať, želám krásny deň :-)