V prvej fáze prípravy developerského projektu by malo nasledovať oslovenie vybranej realitnej kancelárie k spolupráci nie len pri predaji ale už pri výbere danej lokality kde bude prebiehať napríklad výstavba daného projektu bytového domu. Daná realitná kancelária by mala vypracovať individuálnu analýzu trhu, možnú predajnosť a kúpyschopnosť potencionálnych záujemcov o kúpu nehnuteľnosti v danom regióne a s danou bytovou dispozíciou. Prax je však úplne iná. Developeri začnú rokovať s realitnými kanceláriami až keď je projekt vo výstavbe, alebo dokončený a nevedia ho tak rýchlo predať, tak ako očakávali. V tomto štádiu realitná kancelária zastrešuje už len predaj nehnuteľností a to v závislosti od uzatvorenej zmluvy o spolupráci a jej exkluzivity. Je samozrejmé, že v prípade, ak realitná kancelária nemá exkluzívne zastúpenie pri predaji a nemá zaručený zisk a návratnosť reklamnej kampane, nemôže developer očakávať masívnu realitnú kampaň zo strany realitnej kancelárie aj keď takúto garanciu má.
Reklamná kampaň zo strany realitnej kancelárie by mala zahŕňať inzerciu na realitných weboch po celej SR a vytvorenie samostatnej webovej stránky k samostatnému developérskemu projektu, príprava vizualizácií, bilbordy, reklama v regionálnych médiách – rozhlas, tlač a podobne a pridelenie tímu maklérov, ktorý zastupuje danú realitnú kanceláriu pri predaji celého developérskeho projektu. Zabezpečenie právneho servisu pri predaji, prípravu a kontrolu kúpnych zmlúv, zmlúv o budúcich zmluvách a zmluvy o prevode. Vzhľadom na serióznosť a zodpovednosť voči záujemcom o kúpu nehnuteľnosti čoraz častejšie vystupuje do popredia nutnosť serióznej spolupráce medzi developerom, ako predajcom a realitnou kanceláriou, ako sprostredkovateľom, vďaka čomu sa zvýši kvalita ponuky a celkových služieb.
Pred tým, ako oslovíte realitnú kanceláriu s ponukou spolupráce na developerskom projekte si overte, či je daná RK schopná zabezpičiť všetky dané služby v závislosti od veľkosti projektu.
Realitná kancelária by mala zabepečiť:
- prezentáciu projektu na samostatnom webe a doméne
- predaj cez najnavštevovanejšie slovenské realitné weby
- reklamu na najpoužívanejšom vyhľadávači (Google)
- propagácia prostredníctvom bilboardovej kampane
- propagácia prostredníctvom letákovej kampane v schránkach
- propagáciu v dopravných prostriedkoch
- propagáciu v regionálnych a celoslovenských printových médiách
- priradenie tímu maklérov, ktorí budú mať daný projekt na starosti
- nájdenie záujemcu o kúpu a dohľad nad uzatvorením obchodu
- právny servis a plná podpora pri predaji
- vybavenie hypotekárnej pomoci potencionálnym zákazníkom