Na čo si je treba dať pozor pri kúpe bytu/domu/chalupy z papiera priamo od developera. Prinášame tri najčastejšie problémy klientov, na ktoré si treba dať pozor, nakoľko môžete prísť nie len o nervy, ale aj veľa peňazí, či veľké znechutenie z vášho vysnívaného bývania.
Dizajnový návrh - vizualizácia vs. realizácia nehnuteľnosti
Jeden z najčastejších prešľapov aj u veľkých, či dokonca uznávaných developerov. Prilákanie záujemcov na vizualizácie a krásny projekt bytového domu a následne škrtanie, lebo "rozpočet projektu" s vidinou čo najväčšieho zisku. Už na prvý pohľad sa realizácia značne líši - obkladmi, výzorom, detským ihriskom, pribudli parkovacie státia na predaj namiesto trávnatej plochy, či šetrením na materiáloch všetkých úrovní. Len málo developerov splní všetky "dizajnové vychytávky" z vizualizácii a stavbu zlacňuje. A čerešničkou bude postavenie ďalšieho projektu na vedľajšom pozemku, kde bol na vizualizácii krásny park pre deti a okolie, či nezameniteľný výhľad z vášho okna.
Termín odovzdania nehnuteľnosti
Druhým veľmi častým prehreškom býva kolaudácia a odovzdanie nehnuteľnosti klientom, pričom develepor nemá za omeškanie žiadne (alebo smiešne) sankcie. Najviac nefér je to, že ak v zmluvách bývajú veľké pokuty pre kupujúcich, v prípade omeškania platieb, či prepadnutie rezervačných záloh, v prípade, že klienti nezaplatia ďalšie dohodnuté splátky, no naopak to neplatí. Dokonca je veľakrát ešte developer spokojný, ak klienti od kúpy tesne pred odovzdaním odstúpia a on predá nehnuteľnosť za ešte vyššiu cenu, nakoľko sa medzičasom ceny zvýšili.
Problém s reklamáciami
Tretím a pomerne tiež častým problémom býva, keď si developer vytvorí na každý projekt novú firmu (s. r. o.) a po predaji ju čo najskôr zruší. V tomto prípade žiadne nedokončené veci ani opravy nevyreklamujete a už ani nehovoriac sa súdiť, nakoľko firma, už neexistuje alebo nebude mať už žiaden majetok. Tento problém evidujeme hlavne u menších developerov, ktorých si odporúčame maximálne overiť na googli, alebo požiadať o návštevu už zrealizovaných projektov a bývalých klientov osobne.
Držíme palce, výber a kúpa z papiera je z časti kúpa mačky vo vreci, treba byť maximálne obozretný a nezabúdať, nie všetko čo je lacné je aj dobré.