Základom čo najrýchlejšieho a najlepšieho predaja vašej nehnuteľnosti je predstavenie nehnuteľnosti nie len v aktuálnom stave, ale aj jej možnostiach. V dnešnej dobe počítačov, mobilov, či tabletov je nutné sledovať nové, moderné trendy, ktoré vám váš byt, dom, či chalupu pomôžu čo najlepšie odprezentovať. Prinášame zopár tipov na zviditeľnenie tej vašej, samozrejme nie všetko sa dá použiť na všetky typy, či aktuálny stav nehnuteľnosti.
Profesionálne fotografie
Kvalitné fotografie sú vždy kľúčové pri predaji alebo prenájme nehnuteľnosti a je to to prvé, čo klient zachytí. Všetko ostatné nasleduje až po tejto základnej prezentácii. Tu dobrý fotoaparát, či výkonný mobil nestačí, fotograf potrebuje mať aj prax, skúsenosti a netreba zabudnúť na dobré svetlo.
Videoobhliadka
Desať rokov dozadu boli novinkou, teraz sú skôr doplnok, ktorý ale netreba podceňovať. Samozrejme dnešné profi videobhliadky sú už veľakrát pútavé videá s grafikou, či preletom dronom. Nechýba nesekaný pohyb po nehnuteľnosti, či príjemná hudba, ktorá spraví určite svoje.
Pôdorys nehnuteľnosti
Základ dobrej prezentácie by mal tvoriť práve pôdorys. Klienti, ktorí u vás nikdy neboli si ťažko predstavia prechody medzi miestnosťami, či možnosti, ako danú nehnuteľnosť zariadiť, prípadne prerobiť (zbúranie priečok, dorobenie izby a pod.). Uľahčite im to, dnes je množstvo programov, kde takýto pôdorys nie len vytvoríte, ale dokážete aj zariadiť nábytkom podľa aktuálnej situácie.
Virtuálne prehliadky
Virtuálne prehliadky sú stále populárnejšie a aktuálne viac rozšírené ako videoobhliadky. Po príchode Matterportu (zariadenie na 3D sken nehnuteľnosti) "prevalcovali" videoobhliadky a sú čoraz viac zlatým štandardom profesionálneho realitného makléra. Pomáhajú nie len šetriť čas a predchádzať tak zbytočnými obhliadkam, ale hlavne ukážu každý jeden detail nehnuteľnosti záujemcom - veď čo je pohodlnejšie, ako sa po nehnuteľnosti poprechádzať v kľude z vlastného gauča.
Dizajnové renderovanie - vizualizácia
Ak predávate nehnuteľnosť ešte pred dokončením výstavby, či v pôvodnom stave je ideálnou voľbou vizualizácia, na ktorej záujemca vidí, ako by mohla daná nehnuteľnosť vyzerať, alebo sa dala prerobiť do moderných trendov. Zo skúseností vieme, že práve vizualizácia predala nejeden byt, či rodinný dom, keď klient videl jej potenciál na vlastné oči.
Pamätajte si, že prezentácia nehnuteľnosti by mala byť profesionálna, no zároveň aj osobná (lepšie a rýchlejšie sa predá nehnuteľnosť, ktorá je zariadená, oproti tej, čo je prázdna). Snažte sa vytvoriť už pri internetovej prezentácii čo najlepší pozitívny dojem a odprezentovať ju moderným spôsobom vhodným dnešnej doby. Ušetríte tak čas obom stranám a oslovíte aj klientov, ktorí by vás možno ani nekontaktovali. Práve aj to je jeden z dôvodov, osloviť profesionálnu realitnú kanceláriu a realitného makléra, ktorý má dlhoročné skúseností s predajom nehnuteľností.
Použitá vizualizácia - maklérka HALO reality Emília Palkovičová