Predávate alebo kupujete nehnuteľnosť? Čo potrebujem vedieť na začiatok a kedy využiť služby RK, alebo prečo sa nepustiť do predaja na vlastnú päsť? Nezabúdajte, že pri predaji ide mnohokrát o celoživotné úspory a do podobného obchodu idete raz-dvakrát za život.
Doba, kedy stačilo aby realitná kancelária nebrala nehnuteľnosť do svojej ponuky a len ju inzerovala na svojej nástenke v centra mesta je dávno preč. Dnes nestačí danú nehuteĺnosť iba zainzerovať ako predaj rodinného domu, pozemku, bytu, komerčného objektu, výrobnej haly, chaty , chalupy a podobne. A len čakať kedy sa ozve nejaký záujemca o kúpu. Je treba urobiť ďaleko viac. To viac je pre zákazníka zaistiť kompletný realitný servis.
Každý záujemca o kúpu nehnuteľnosti si dnes sám vyhľadáva nehnuteľnosti na základe vyhľadávania v kopu realitných internetových serverov, vyhľadávačov a v inzercií v printových médiách, v ktorých sa snaží nájsť pre seba ten správny byt, dom alebo pozemok, poprípade inú nehnuteľnosť. Preto úloha realitného makléra už dnes nie je iba sprostredkovať kupujúcemu a predávajúcemu ponuky a dopyt po nehnuteľnosti, ale aj zabezpečiť celkový právny servis, úschovu finančných prostriedkov, ale aj poskytnúť kompletní profesionálny servis pri zrealizovaní kompletnej obchodnej transakcie, akou je prevedenie nehnuteľnosti na nového majiteľa. Od počiatočnej ponuky nehnuteľnosti – realitného produktu, sa tak ťažisko hlavnej maklérskej práce posúva k službe k zákazníkovi - k realitnému servisu.
Preto by si každý záujemca ako predávajúci, tak aj kupujúci mali hneď na začiatku zvážiť a správne vybrať realitnú kanceláriu. Nikto z nás by nechcel byť zavalený ponukou nehnuteľnosti s ktorou by si nijak sám neporadil. Každý klient realitnej kancelárie očakáva od realitného makléra skúsenosti a profesionalitu v danom obore, efektívny výsledok, istotu a bezpečie, že nebude oklamaný, alebo podvedený.
Nenechávajte nič na náhodu. Ako náhle sa rozhodnete predávať byt, dom, pozemok, alebo inú nehnuteľnosť, hneď na začiatku sa obráťte na realitnú kanceláriu. Pretože ak sa rozhodnete svoj byt alebo dom predávať si sami, musíte mať veľmi dobré skúsenosti s predajom nehnuteľnosti. A to samozrejme len v prípade ak nechcete mať problémy a všetko chcete mať v poriadku. Predávať nehnuteľnosť v spleti inzercie realitných kancelárií, ktorých je v dnešnej dobe strašne veľa je prakticky nemožné. Ak sa aj budete snažiť predaj svojej nehnuteľnosti uskutočniť inzerovaním v súkromnej inzercii, prvý kto vás oslovia ako potencionálni zákazníci budú práve makléri z realitných kancelárií. A aj keď budete ich ponukám na začiatku odolávať, postupne ich tlaku aj tak podľahnete a pochopíte, že by ste sa mali konečne obrátiť na profesionálov. Tu je na mieste otázka, či si preverím realitnú kanceláriu s ktorou sa rozhodnem spolupracovať po všetkých stránkach či bude vyhovovať mojim požiadavkám, alebo sa rozhodnem pre spoluprácu s viacerým realitnými kanceláriami, nech si moju nehnuteľnosť predávajú hala bala, len aby som s nimi nemusel podpisovať žiadne zmluvy. Ako seriózny zákazník by ste si mal vybrať správnu realitnú kancelárie, riadne spísať zmluvu o spolupráci pri predaji, alebo kúpe nehnuteľnosti a riadne si dohodnúť zmluvné podmienky , kúpnu cenu s províziou, právny servis a podobne.
Tento základný moderný trend a dopyt po ponuke realitných služieb je dnes ešte umocnený hospodárskou krízou a finančnou recesiou vo svete. Hospodárska recesia a pokles na realitnom trhu výrazne zostrila situáciu na realitnom trhu u nás aj vo svete. Výrazne sa zostrila konkurencia medzi poskytovateľmi realitných služieb. Začalo sa diferencovanie realitných kancelárií na úspešné a neúspešné realitné značky. Robí sa tak v prospech zákazníkov, kvality realitných kancelárií, stúpa dôveryhodnosť realitného trhu a to predovšetkým v prospech zákazníkov a celej širokej verejnosti. A to je veľmi dobrá pozitívna správa na koniec a pozitívny signál pre