Môže za to ČUCH...
Najdôležitejšou úlohou nášho čuchu je vnímanie vôní a pachov v prostredí okolo nás. Keď prostredie vonia tým správnym spôsobom, vytvárate správny dojem a dobrý pocit. Výskum ukázal, že používanie vôní môže zlepšiť celkovú atmosféru v nehnuteľnosti a posilniť naše vnímanie. Okrem zvukových a vizuálnych vplyvov totiž vôňa priamo oslovuje naše zmysly. Keď vdychujeme vôňu, náš limbický systém (centrum kontroly emócií) spája vôňu so špecifickými emóciami a spomienkami, čo môže vyvolať silné emocionálne reakcie a dokonca nás v mysli preniesť naspäť do určitých momentov z nášho života.
Vyše 90% nákupov je robených práve na základe emócií. Vôňa ovplyvňuje emočný stav kupujúceho a teda môže nepriamo nasmerovať jeho nákupné rozhodnutie.
Aká vôňa je tá správna?
Pri predaji starších domov, bytov či chalúp je dôležité odprezentovať nehnuteľnosť čo najlepšie. Okrem presvetlenia nehnuteľnosti je práve príjemná vôňa to, čo môže v kupujúcom vyvolať pocit, že sa cíti dobre, pokojne, jednoducho ako doma. Najmä príjemná vôňa môže bežnú obhliadku nehnuteľnosti zmeniť na zmyslový zážitok, ktorý zanechá v kupujúcom pozitívny pocit a presvedčí ho, že práve táto nehnuteľnosť je pre neho tá pravá. Pri starších alebo neobývaných nehnuteľnostiach sa stáva, že sa v nevetraných miestnostiach so starým nábytkom vytvorí špecifický pach, ktorý nie je klientom príjemný a môže to výrazne ovplyvniť rozhodnutie kupujúcich. Ak predávajúci nechce už do nehnuteľnosti investovať a dom či byt nanovo vymaľovať, určite odporúčame tieto priestory pred obhliadkou okrem upratania a vyvetrania aj navoňať jemnou sviežou vôňou - sprejový osviežovač, vonné tyčinky či sviečky, čerstvé kvety,... pozor, nie spôsobom, ako je to po použití toalety :-).
Záver
Čuch je veľmi podceňovaný, pretože je to rozhodne veľmi efektívny nástroj v marketingu. Dokazujú to aj najnovšie trendy v zahraničí, keď už veľa obchodných reťazcov dokonca používa vôňu v predajniach a tak výrazne ovplyvňujú správanie a aj ďalší návrat kupujúcich.
Konkurencia vo svete podnikania, nie len s realitami, je veľká. Každá spoločnosť, či obchodník chce osloviť, čo najviac zákazníkov. Chceme byť jedineční, originálni a úspešní. Práve voňavý marketing môže byť aj pre nás ten ,,element" navyše. Niečo prekvapivo nenápadné, no zároveň to ,,niečo" v mnohých odvetviach pozitívne ovplyvňuje biznis a úspech v predaji.