Chceme výhody len pre nás
V realitnej praxi sa stretnete s mnohými požiadavkami, prípad, ktorý sa mi stal opäť pri predaji rodinného domu. Zareagovala istá záujemkyňa o kúpu rodinného domu a chcela ísť na obhliadku, lebo sa jej dom veľmi páčil. Samozrejme som jej vyhovela. Prišla aj s priateľom, sestrou a budúcou svokrou. Dom som im ukázala, zodpovedala ich otázky. Boli všetci nadšení, očarení a oni ten dom chcú. To ma potešilo, ale poznáme už tieto prvotné vyhlásenia a nakoniec sa nehnuteľnosť nekúpi. Druhý deň ma požiadali, či by mohli nehnuteľnosť vidieť ešte raz, tentoraz prišla záujemkyňa s rodičmi. Opäť všetci spokojní a nadšení.
No pri mojej otázke ohľadom financovania nastala žiaľ dnes už bežná situácia, musia najprv predať ich byty, aby mohli kúpiť. S tým som im mala pomôcť ja a naša realitná kancelária. Nakoľko šlo o dva pekné byty vo vyhľadávaných lokalitách a za dobrú cenu, verila som, že predaj nebude trvať pridlho. Keď som prišla na náber ma však hneď upozornili, že nebudú podpisovať výhradnú zmluvu. Nebudú spolupracovať s inou realitnou kanceláriou, ale nechcú nič podpisovať (údajne zlá skúsenosť s RK v rodine). Akceptovala som ich rozhodnutie, ale vysvetlila som im aspoň výhody spolupráce. No aj tak chceli podpísať len Dohodu o inzercii. Byty som nafotila, spracovala som inzeráty a po ich schválení klientmi, som ich uverejnila...
Po zverejnení ma požiadali, aby som dom, o ktorý mali záujem pre nich ,,podržala". Tu však nastal problém. Už pri obhliadke som im vysvetlila postup rezervácie nehnuteľnosti. Majitelia rodinného domu nemali problém počkať, kým sa byty predajú, nakoľko ich predaj netlačil. No samozrejme požadovali, aby bola podpísaná zmluva (rezervačná alebo ZBZ) a uhradená rezervačná záloha. To klienti, ale odmietali (báli sa, že ak nepredajú, prídu o zálohu 5tis.). Chceli mať výhody len na svojej strane a nič nechceli obetovať, resp. dať nejaké záruky pre opačnú stranu. O byty bol záujem a začali sa mi kopiť termíny na obhliadky, no odrazu nemali klienti (majitelia bytov) čas - boli v práci, boli chorí,... nakoniec prestali dvíhať telefóny, neodpovedali na sms ani mail. Pochopiteľne som vyzerala pred záujemcami ako ,,hlupaňa", ktorá nedokáže zorganizovať obhliadku a dohodnúť sa s majiteľom nehnuteľnosti.
Po viacerých pokusoch o kontakt som nakoniec klientom napísala slušnú správu s poďakovaním za spoluprácu; informáciou, že za týchto okolností som nútená inzerciu prerušiť (s možnosťou obnovenia za určitých podmienok) a popriala som im všetko dobré. (aj keď v duchu som si ponadávala, že som sa nechala využiť a zbytočne som s nimi strácala čas). Dúfam, že si tento článok raz prečítajú a porozmýšľajú nad tým, koľko hodín času som s nimi strávila, aké som mala náklady na stretnutia a oni neboli schopní ani len zdvihnúť telefón alebo odpísať na e-mail, poďakovať a povedať, že v ich prípade nemajú záujem o kúpu inej nehnuteľnosti. A vraj sú realitné kancelárie neseriózne...