Ľudia, ktorí chcú predať svoju nehnuteľnosť, často robia chybu v tom, že možnosť ponúkať a zastrešovať celý obchod dajú každej realitnej kancelárii aj bez toho, aby vedeli kto to je, kde pôsobí, ako funguje, akú má stratégiu a či vôbec má nejakú stratégiu, či vôbec je to realitná kancelária.
Ak sa predajca rozhodne predávať cez realitnú kanceláriu, v prvom rade by si mal spraviť prieskum trhu realitných kancelárií. To znamená, čo ponúka daná kancelária, pozrieť si webovú stránku, zavolať, vypýtať si informácie, prípadne navštíviť pobočku a prediskutovať svoje požiadavky pri predaji. Každá naozajstná kancelária vám poradí a predstaví svoju stratégiu pri predaji a bremeno predaja zoberie na seba. Realitná kancelária, ktorá vzbudí u predávajúceho záujem o spoluprácu, prakticky všetky aktivity ohľadom obchodu preberie na seba a pracuje s klientovou ponukou. Tu sa to však nekončí, ale ešte len začína. Kontakt je pravidelný a daný maklér pracuje s nehnuteľnosťou, aby sa predala v čo najkratšom čase, všetko je samozrejme o dopyte, čiže nie je možné ohraničiť čas predaja. Na to sa využíva nie len prezentácia na internete (u nás je to 200 webových portálov), ale aj skúsenosť a kontakty makléra, ktorý ponúka a prezentuje nehnuteľnosť všetkým možným záujemcom. Navyše daný maklér zároveň chráni svojich klientov pred podvodníkmi a špekulantmi. Je to hlavne práca v teréne, ktorá nie je až tak viditeľná, ale o to dôležitejšia. Pri serióznej realitnej kancelárii je dôležitý individuálny prístup ku klientom. Nie je to o kvantite ale o kvalite. Treba si uvedomiť, že pri pochybných kanceláriách môže dôjsť k nepredvídateľným skutočnostiam, ktoré môžu končiť až na súde. Realitná kancelária HALO reality má dostatočné skúsenosti s prácou s klientmi a práve osobný kontakt klientovi napovie viac o serióznosti firmy, oproti kanceláriam, ktorých makléri nahadzujú ponuky skopírovaním súkromného inzerátu majiteľa.
V dnešnej dobe je pretlak realitných kancelárií, ale je to len otázka času, keď na trhu zostanú iba tie seriózne, ktoré pravidelne preškolujú maklérov, majú víziu do budúcnosti a poctivo pracujú pre svojich klientov. Úspech realitnej kancelárie závisí aj na nálade vo firme. Ak je vo firme pohodová až rodinná atmosféra, tak úspech nenechá na seba dlho čakať, pretože makléri navzájom pri hľadaní klienta spolupracujú. A práve tieto prednosti by predajcovia nehnuteľností mali mať na pamäti a uprednostniť iba jednu realitnú kanceláriu, ktorá je ľudská, vie pomôcť hneď a hlavne sa nehrá na VEĽKÝCH.